10 nasvetov za zdrave možgane

Z Alzheimerjevo boleznijo in demenco živi kar 44 milijonov ljudi, to število pa se bo po napovedih strokovnjakov do leta 2050 podvojilo. S tegobami, kot so težave s pomnjenjem, z reševanjem problemov in z na videz navadnimi odločitvami se s starostjo sooča vse več ljudi, le malokdo pa ve, da lahko na to vsaj malo vpliva tudi sam.

 

Strokovnjaki so zato zbrali seznam desetih nasvetov oziroma stvari, ki jih lahko počnemo, da zmanjšamo tveganje za nastanek omenjenih bolezni oziroma da dolgoročno izboljšamo zdravje naših možganov.

Nedavna raziskava, ki so jo objavili v časopisu Neurology, je razkrila, da možgani, ki so vse življenje zaposleni z branjem, pisanjem in drugimi stimulativnimi dejavnostmi, delujejo bolje in so manj podvrženi demenci. Zato: nadaljujte z branjem, ne bo vam škodilo.

Plastičnost možganov pomeni, kako hitro in učinkovito se nevroni v možganih med seboj povezujejo. Bolj kot jih uporabljamo, močnejši postajajo, to pa lahko na primer storimo tako, da izkušamo nove stvari, dogodke in učne priložnosti.

Hormoni, ki jih proizvajamo, ko smo podvrženi stresu, slabo vplivajo na možgane, pravi dr. Jessica Grahn, ki se je specializirana za zdravje možganov. Adrenalin in kortizol naj bi se sproščala v kratkih intervalih, nenehno ali neprekinjeno sproščanje pa lahko negativno vpliva na koncentracijo. Kortizol lahko celo poškoduje celice hipokampusa.

 

Vir: bodieko.si