Kaj nam krade in kaj nam daje energijo?

Obstajajo živila, ki nas napolnijo z energijo in nam dajo nov zagon, in živila, ki nam energijo kradejo. Zaradi njih se počutimo utrujeno, včasih celo žalostno ali bolno. Preverite, katerim živilom se je pametno izogibati ali jih povsem izločiti iz prehrane, in vnos katerih živil je priporočljivo povečati.

 

Kradljivci energije

To so bolj ali manj živila, ki se jim težko upremo. Na prvem mestu »kraljujejo« močno predelani izdelki, npr. predpripravljena hrana, hitra hrana in industrijsko pripravljene pijače. Njihova skupna lastnost je ta, da ne vsebujejo praktično nobene vitalne snovi, ampak veliko maščob in sladkorjev (in s tem seveda kalorij). Ponavadi vsebujejo tudi veliko fosfatov, ki preprečujejo absorpcijo kalcija in s tem pospešujejo nastanek osteoporoze. Lahko vplivajo tudi na nastanek pomarančne kože.

Telesu jemlje energijo tudi pretiravanje s kavo. V majhnih količinah nas bo kava poživila, po četrti ali peti skodelici v dnevu pa se bomo, nasprotno, počutili utrujeno. Sicer pa zrna pražene kave vsebujejo določene snovi, ki spodbujajo lakoto ali preprečujejo absorpcijo železa. Zaradi tega je lahko motena oskrba telesa s kisikom.

S svojega seznama črtajte živila, ki vsebujejo veliko sladkorja. Močno sladkani izdelki hitro dvignejo nivo krvnega sladkorja, čemur vedno sledi njegov sunkovit padec, to pa povzroči nenadno izgubo energije in utrujenost. Čaj ali kavo namesto z običajnim belim sladkorjem raje sladkajte z naravnimi sladili, kot so stevia, agavin ali javorjev sirup, med ipd. Izogibajte se izdelkom, ki so označeni z imenom »lahek«, saj pogosto vsebujejo umetna sladila. Če pretiravate s takimi živili, lahko hitro izgubite občutek za sladkost. Posledično nobena hrana ni dovolj sladka, zaradi česar jo morate izdatno sladkati. Zaradi umetnih sladil smo lahko videti napihnjeni.

Vir:bodieko.si