Nadležna nespečnost

Na spanec močno vpliva svetloba. Ta namreč zavira izločanje hormona melatonina, ki pomaga pri uspavanju. Zvečer že pred spanjem zato poskrbimo, da svetloba okoli nas ne bo premočna. V spalnici pa naj bo popolna tema. To je odličen nasvet tudi za starše, ki imajo probleme z uspavanjem svojih dojenčkov in malčkov. Pred spancem počasi stemnite prostore, otroci bodo prej zaspali.

 

Poskrbite, da bo spalnica namenjena le spanju in da v njej ne bo računalnika, televizije, radia in podobnih motečih elementov. V postelji ne jejte in pred spanjem nikar ne glejte televizije, saj bo tako tudi morebiten spanec manj kvaliteten.

Če ste neprespani in imate popoldan čas za počitek, kar zaspite. Ampak nikar prepozno, saj boste tako zvečer še težje zatisnili oči. Nočnemu spancu pa zelo škodi poležavanje. Če se ponoči ali zgodaj zjutraj zbudite in ne morete zaspati, ne poležavajte v postelji več ur. S tem si le škodite. Raje vstanite in začnite z jutranjimi opravili.

Nekateri imajo slabši spanec tudi zaradi prekomernih količin kave. Ker so zaradi nespečnosti utrujeni, je spijejo še več in zaradi tega še težje zaspijo. Pijte jo v zmernih količinah in ne po 16.00 uri. Prav tako se izogibajte pravim čajem in kofeinskim napitkom.

 

Začnite tudi bolje skrbeti za svoje zdravje. Uživajte raznovrstno in zdravo prehrano, veliko se gibajte in imejte svoj spalni ritem. Hodite spat in vstajajte ob približno isti uri. Pred spanjem ne uživajte težko prebavljive hrane. Raje si privoščite skodelico toplega mleka, vanj lahko dodamo žličko medu. Tak napitek vas bo pomiril in lažje ponesel v spanec.

Vir: bodieko.si