Okusni obroki brez uporabe soli

Znano je, da ogromno ljudi zaužije mnogo preveč soli. Pri tem je seveda problematičen predvsem prekomeren vnos natrija, ki lahko vodi do povišanega krvnega tlaka, na dolgi rok pa tudi do resnih srčno-žilnih obolenj. Tako morajo biti na vnos natrija še posebej pozorni srčni bolniki, obstajajo pa tudi druge bolezni, pri katerih je svetovan močno omejen vnos soli ali celo popolna odpoved soli. Seveda pa ni treba, da čakate na bolezen, ampak lahko skušate tudi v primeru, da ste načeloma zdravi, zmanjšati količino soli, ki jo zaužijete. Priporočena količina soli za odraslo osebo je približno četrtina žličke na dan. Manj slana ali celo povsem neslana hrana pa ni nujno neokusna. Naše brbončice se precej hitro privadijo na drugačne okuse, z določenimi nadomestki pa lahko poskrbite, da bodo okusi jedi pestri tudi brez pretiravanja s soljo.

Čebula in česen

Okus številnih jedi je mogoče zelo hitro popestriti z dodajanjem česna in/ali čebule. Čebulo in česen lahko popražite ali pa ju uporabite kar sveža, kar bo seveda poskrbelo za še izrazitejši okus. Odlična izbira pa je lahko tudi karamelizirana čebula.

Začimbe in zelišča

Pri zmanjševanju vnosa soli vam bodo seveda v veliko pomoč različna zelišča oziroma začimbe. Eksperimentirajte z rožmarinom, drobnjakom, peteršiljem, timijanom, baziliko, origanom ipd. Mnogokrat se za nadomeščanje soli še posebej priporoča posušena in mleta zelena. Če imate radi malce bolj pikantne okuse, pa lahko poskusite sol nadomestiti tudi z začimbami, kot je kajenski poper.

Limonin sok

Morda se vam bo zdela ta rešitev na prvi pogled precej nenavadna, a ko se nam zdi jed nekako pusta, ji pogosto primanjkuje malce kislosti, ne soli. Tako je lahko tudi limona krasna zamenjava za sol. Če vas ni strah eksperimentiranja, pa lahko poskusite tudi z drugimi citrusi, na primer s pomarančami ali grenivkami.

Vir: bodieko.si