Uporaba miške lahko povzroči bolečine v roki

Nadležna bolečina v podlahti, slabša gibljivost zapestja in

prstov – to je le nekaj poškodb, do katerih lahko pride ob pogosti uporabi

računalniške miške. Večina ljudi, ki uporablja računalnik, se dnevno srečuje z

uporabo miške in pri tem izvaja ponavljajoče gibe, ki ob redni uporabi tega

skorajda nepogrešljivega dela računalniške opreme močno obremenijo roko. Kako

se čim bolje obvarovati pred poškodbami zaradi uporabe miške?

 

Naredite dovolj prostora za miško. Delovni prostor, na

katerem operirate z miško, mora biti dovolj velik. Če uporabljate prekratko

mizo, na kateri je komajda prostora za tipkovnico, imate takrat, ko uporabljate

miško, komolec v zraku. Tak položaj močno obremenjuje mišice zgornjega dela

hrbta in ramena. Če v njem vztrajate dalj časa, se ne boste mogli izogniti

bolečinam v vratu in ramenu.

 

Niso vse miške enake. Izberite miško, ki se prilega vaši

roki – je zanjo dovolj velika in se vaša roka ob njeni uporabi počuti udobno.

Morda boste ugotovili, da se bolje počutite ob uporabi večje miške. Takrat je

namreč zapestje v zraku in se ne dotika površine. Obstaja tudi vrsta alternativ

miški: nekatere zahtevajo malo ali skoraj nobene uporabe prstov, pri drugih pa

je zapestje postavljeno v zelo dobrodošel, navpičen položaj.

 

Pametno izberite podlago. Vaša roka se bo veliko bolje

počutila na podlagi s počivalom za zapestje iz gela, ki roki med uporabo miške

nudi oporo. Obstajajo tudi posebne vrste podlag s telovadnimi lastnostmi, ki

omogočajo krepitev mišic, ki so udeležene pri premikanju miške.

 

Poglejte celostno sliko. Tudi če boste omejili težave, ki

jih imate zaradi uporabe miške, vas lahko ob uporabi računalnika doletijo druge

zdravstvene težave. Zato poskrbite za pravilno in varno uporabo vseh elementov,

ki so vključeni pri delu z računalnikom: poleg miške so to tudi tipkovnica,

zaslon, stol in miza (pa verjetno še kaj). Pri delu bodite vzravnani in

naslonjeni na stol. Ob nagibanju naprej boste kmalu začutili bolečine in

otrdelost v vratu in hrbtu, zato poskrbite za pravilen položaj. Med uporabo

računalnika delajte premore, vsako uro vsaj 10 minut.

 

Vir: moskisvet.com