Vam primanjkuje vitaminov in mineralov?

 
Pomanjkanje vitaminov in mineralov se pogosto kaže na nohtih. Če so na njih bele pikice ali če ima noht valovito površino, telesu morda primanjkuje cinka. Če so nohti mehki in krhki, pa je to navadno znak pomanjkanja magnezija.
Tudi koža odraža simptome pomanjkanja vitaminov in mineralov. Strije so denimo lahko posledica pomanjkanja cinka, če pa na njej opazimo majhne krvave pikice, pa je to znak manka vitamina C, ki je ključen za tvorjenje kolagena. Na grobo in suho kožo kaže tudi pomanjkanje vitamina A, mnogokrat pa je koža izsušena tudi zaradi premajhne količine vitaminov B.
Velikokrat znake pomanjkanja vitaminov in mineralov odaža tudi stanje naših las. Šibki, tanki lasje so ponavadi posledica pomanjkanja vitamina C ali biotina. Za prezgodnje sivenje las gre kriviti pomanjkanje folne kisline, pretiranjo izpadanje las pa je lahko posledica slabega delovanja ščitnice, pomanjkanja cinka ali esencialnih maščobnih kislin.
Na pomanjkanje vitaminov in mineralov opozarjajo tudi ustnice in celotna ustna votlina. Razpoke, ranice na ustnicah ali bole jezik in usta najverjetneje nakazujejo na pomanjkanje vitaminov B2, B6 in B12. Bled in razpokan jezik je posledica pomanjkanja železa, boleč jezik pa pomanjkanja vitamina B3. Pomanjkanje koencima Q10 se lahko pokaže z vnetjem dlesni, simptom pomanjkanja vitamina C pa so pogosta krvavenja na dlesnih.

V sodobnem svetu na področju uravnotežene prehrane pogosto vlada pravi kaos. Zaradi hitrega tempa nam mnogokrat primanjkuje časa za sestavo kakovostnega in zdravega obroka. Živila vsebujejo tudi vse manj mikrohranil – moderni načini pridelave hrane, dolge transportne poti in skladiščenje namreč živila s tega vidika osiromaši. Čeprav so vitamini in minerali potrebni le v majhnih količinah, pa so nujni za zdravo in pravilno delovanje našega telesa.

Znaki, da telesu primanjkuje vitaminov in mineralov

Vir: bodieko.si