Zajtrk za zdravje

Zajtrkovanje je ključno, če želimo biti zdravi, kaže raziskava s Harvardske šole o javnem zdravju. Raziskovalci ugotavljajo, da imajo moški, ki pogosto izpuščajo zajtrk, kar 27 odstotkov več možnosti za bolezni srca in ožilja. 

Kakšen zajtrk je najboljši?

“Prava izbira živil za zajtrk vpliva na občutek lakote tekom celega dne. Raziskovalci pravijo, da uživanje živil z nizkim glikemičnim indeksom za zajtrk lahko prepreči skok sladkorja v krvi po zajtrku in po naslednjem obroku,” pravijo na Inštitutu za nutricistiko Nutrisu. Tudi oni se strinjajo, da je zajtrk pomemben obrok v dnevu, saj nam da energijo, da lažje začnemo nov dan.

Če vam zmanjkuje časa za zajtrk svetujejo, da si privoščimo vsaj kakšen zdrav prigrizek, da začnemo nov dan z dodatno energijo. Veliko pa nas ima problem, kaj naj zaužijemo za zajtrk, da bo zdravo, hkrati pa preprosto in nam ne bo vzelo preveč časa. Eni za zajtrk redno jedo sadje in razne sadne napitke, drugi si privoščijo bogat zajtrk z jajcem, polento. Drugi imajo radi rižev narastek, mleko s kosmiči, jogurte, kruh z marmelado, ….

Izbira je pestra, ampak kaj je najboljše za naše zdravje?

Raziskovalci so ugotovili, da hrana z nizkim glikemičnim indeksom vpliva na občutek lakote čez dan. “Glikemični indeks razvršča živila glede na to, kako se po njihovem zaužitju poveča količina sladkorja v krvi. Živila, ki imajo visok glikemični indeks, se hitro prebavijo ter hitro zvišajo nivo sladkorja v krvi, medtem ko za živila z nizkim glikemičnim indeksom velja ravno obratno.

Slednja veljajo za bolj zdrava, še posebej za ljudi s sladkorno boleznijo,” pravijo na Nutrisu in dodajajo, da med živila z nizkim glikemičnim indeksom uvrščamo stročnice, polnozrnata žita, oreščke in semena, rezistentni škrob, in podobno.

Vir: bodieko.si